Audyt SEO Strony Internetowej

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to szczegółowa analiza i ocena strony internetowej pod kątem indeksowania i widoczności witryny w wyszukiwarkach. Audyt SEO sprawdza aktualną kondycję witryny, przedstawia wskazówki i wytyczne do wdrożenia w celu optymalizacji strony i poprawy indeksowania jej przez silnik wyszukiwarki.  W audycie SEO sprawdzana jest poprawność wykonania witryny pod kątem technologii, jakości treści, profilu linków oraz widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe. Audyt SEO jest więc podstawowym i wstępnym działaniem przed dalszą promocją strony w wyszukiwarce.

Audyt SEO – dlaczego jest potrzebny?

Google podczas oceny jakości strony coraz większą uwagę przykłada do jakości samej strony i użyteczności treści dla internautów, którzy trafiają na witrynę w poszukiwaniu odpowiedzi na zadawane w wyszukiwarce pytania. Dlatego posiadanie poprawnie zoptymalizowanej strony jest kluczowym czynnikiem w walce o wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Aby strona była przyjazna zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów, konieczne jest przystosowanie jej do najnowszych trendów użyteczności oraz dostosowanie jej do wytycznych dla webmasterów (w przypadku wyszukiwarki Google).

Po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę otrzymujemy listę stron, których ranking jest tworzony przez algorytm Google. Jego zadaniem jest zwrócenie listy stron, które w najlepszy możliwy sposób odpowiadają na zapytanie użytkownika. Algorytm wyszukiwarki Google każdą ze stron, ocenia na podstawie ponad 200 czynników rankingowych. W efekcie tej oceny strona otrzymuje konkretne miejsce w rankingu wyszukiwania.

Co powinien zawierać audyt SEO?

Niezależnie od tego, dla jakiej strony internetowej będzie przeprowadzany audyt SEO, powinien on zawierać kompleksowy raport opisujący wszystkie elementy strony oraz czynniki zewnętrzne wpływające na pozycje strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu audyt SEO pozwala zdiagnozować wszystkie niedoskonałości i błędy, które należy poprawić w procesie optymalizacji strony internetowej. Należ pamiętać, że Google tworzy ranking stron, biorąc pod uwagę ponad 200 czynników oceny strony – dlatego Audyt SEO powinien być szczegółowym i wyczerpującym dokumentem, zawierającym pełen opis stanu witryny.

Najważniejsze elementy audytu SEO to:

  • ogólna ocena widoczności strony w wyszukiwarce internetowej dla najważniejszych fraz kluczowych
  • ilość i jakość linków prowadzących do witryny internetowej
  • przegląd i ocena wszystkich istotnych dla pozycjonowania elementów na danej stronie
  • ocena jakości optymalizacji strony w zgodzie z zasadami i wytycznymi dla Webmasterów
  • wskazanie mocnych i słabych punktów optymalizacji strony
  • wskazówki dotyczące sposobu poprawy elementów istotnych dla pozycjonowania
Przewiń do góry